Министерството на отбраната не съгласува постъпилия проект на Решение на Министерския съвет за одобряване на законопроект за държавния бюджет на Република България за 2015 г. Според проекта и актуализираната средносрочна бюджетна прогноза за периода 2015 – 2017 г. разходите на Министерството на отбраната са намалени с общо 66 млн. 423 хил. лв. спрямо представената в Министерството на финансите прогноза, като в частта за персонал намалението е в размер на 77 млн. лв. спрямо 2014 г. В абсолютна стойност намалението на бюджета на Министерството на отбраната е най-голямо и се запазва през целия период на средносрочната прогноза.
Основният мотив за несъгласуването на проекта за държавен бюджет за 2015 г. е невъзможността да се изпълняват задачи, свързани с бойната готовност, защитата на суверенитета и териториалната цялост на страната, подготовката на декларираните формирования съгласно договорените с НАТО Цели за способности, подготовката на подразделенията за участие в мисии и операции зад граница под егидата на ООН, НАТО и ЕС, до които би довело неокомплектоването с личен състав.
За постигането на определеният от Министерството на финансите Проект на разходи за персонал на МО от министерството следва да бъде освободен допълнително личен състав от около 4 000 души спрямо списъчния към настоящия момент. Имайки предвид, че основният личен състав е в редиците на Българската армия (около 29 000 души), то неминуемо ще се наложи съкращаване на нейната численост, което противоречи на декларираните в коалиционното споразумение запазване числеността на Въоръжените сили и създаване на условия за висока мотивация и професионален подбор. Следва да се има предвид и фактът, че всички промени на личния състав в МО се осъществяват на базата на Прегледа на структурите на Въоръжените сили, базиращ се на анализа на средата за сигурност и е необходимо да се съгласува с останалите партньори от НАТО.
Съгласно Закона за отбраната и Въоръжените сили на Република България при организационно-щатни промени освобождаването на военнослужещите се осъществява след 6-месечно предизвестие, за което се дължи възнаграждение, водещо до невъзможност намаляването на разходите за персонал. Освен това в разчетите не са включени разходи за полагаемите се обезщетения по ЗОВС, Закона за държавния служител и Кодекса на труда. Това показва, че реално вследствие на намалението на персонала на Министерството на отбраната вместо да се постигне редукция на бюджета, ще са необходими допълнителни средства за поемане на съответните обезщетения при освобождаване на персонал.